Tiden flyger iväg!!

Hej där ute :)
Ibland flyger bara dagarna fram och är nästan vad dom två senaste dagarna har gjort.
 
Igår var det ju jobb hela dagen som gällde. Vart inte så trråkigt för en gångs skull. Fick strö i ungdjursstallet och köra den stora JCB:n som jag inte kört så himla mycket förut. Men gick super bra faktiskt. Tar ju alltid en stund att vänja sig vid nya maskiner. Man kände sig bra liten i den i alla fall haha
 
 
Efter middag var tanken att vi skulle flytta lite djur men så fick vi se att vattenkopparna i gammla ungdjursstallet inte funkade samt att vectorn utfodrade på fel ställe så min arbetskamrat fixade vattenkopparna och jag flyttade fodret då det inte gick några djur där som vectorn hade utfodrat.
Sen vart det full gång med kvälls rutinerna och så kom det en ny liten bebis till världen.
En söt liten kviga. Som vart jätte gullig och åt upp all sin mat när man gav henne den. Sa typ bara slurp så vart det slut :)
 
Ny kläckt bebis i princip :)
Väl hemma igen så fick man utfodra sina egna djur innan man gick in och sambon å jag fixade lite makaroner och köttbullar mumsigt värre :)
Å så kollade vi på programet Kniven mot strupen. Har percis börjat kolla på det programet men börjar bli en favorit faktiskt :)
 
Å denna tisdag var det upp kl 04:20.
Kopplade inte riktigt när klockan ringde imorses. Fick kolla en extra gång på klockan när jag stängt av alarmet.
Alla rutiner innan frukost flöt på bra. Var inne hos korna och tog hand om dom :)
 Efter frukosten så fortsatte jag med det som var kvar i ko stallet att göra. Vart inte super mycket men tog sin lilla stund ändå :) Sen hjälpte man dom andra som grejade med diverse saker :) Hämta hem lite djur bland annat :)
Och under hela dagen så har det gått massa folk över hela gården då alla åttonde klassare i Vara kommun var där på informations dag om allt som rör lantbruk bland annat så som nötkreatur, grisar, skog och massa mera.
Så vart folk överallt idag kan man säga hehe
Men gick ändå bra att jobba och en posetiv sak var att vi fick gratis mat också då dom bjöd alla åttonde klassare på hamburgare. Å vi anställda fick också hehe graits är gott!
Bilar och folk överallt!
Super goda hamburgare!!
 
Väl hemma igen så hämtade jag hem Happie från sambon i ladugården.
Sen bytte jag kläder till goskläder och kröp ner i sängen med en burk glass och levande ljus. Så otroligt mysigt! Dock råkade jag visst somna haha. Inte optimalt precis då jag hade massor att göra enligt mig själv men så blev det ikke!
Mys ljus!
Mummsig glass!
 
Väl vaken och vid ordentligt medvetande hehe halft väck när jag råkat somna
Så var det bara ta sig i kragen och gå ut till alla djuren ute som ville ha mat.
Går åt rätt mycket hö just nu. Utfodrar med 5 fulla ikea kassar just nu. Så blir en del att bära men men djuren blir glada å då är man själv också glad :)
 
Men ska nog sätta fart och få gjort lite annat här i huset innan sambon kommer hem :)
Ska göras spagetti och köttfärssås ikväll är tanken :)
Men nu får jag sätta fart 
Hare!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0