Skit dag men ändå rätt ok!

Hej där ute :)
Har myst ner mig redigt mycket i soffan efter en dag med massa saker gjorda och tråkiga nyheter.
Men får väl börja från början.
Var jobb imorses, 05-13. Var i ungdjurstallet. Gav kalvarna mjölk och så. Var även en ny född kalv som behövde pysslas om :)
 
Vid sju kom min kollega och fick då ta över det jag inte gjort klart. Så jag kunde strö istället. Men så var det fullt i kulverten och då fick den traktor jag skulle använda behövas där. Så fick greja vidare. Efter frukost så fick jag köra ut extra foder då vectorn krånglat igår och låg efter idag. Sedan fick jag strött efter det. Så blev klar med det tills jag slutade. Så suttit i traktor halva dagen egentligen. Rätt trevligt ändå :)
Väl hemma igen så åt jag mat, fick bli en pan pizza då det gick snabbt. 
Skulle sedan gå och byta kläder då jag skulle träna Sunshine för Britt-Marie.
Fick då se när jag passerade gerbil (ökenråtta) buren att min gråa fina Caramel inte rörde sig. Utan tyvärr var död.
Vilket gör ont inom mig och är väldigt tråkigt. Men har kännts som om hon inte varit lika aktiv längre som dom andra sedan min andra gerbil gick bort.Så nästan gått och väntat på detta. Men hon var gammal och har haft ett bra liv :) men är altid tråkigt när djur går bort.
En bild på Caramel som jag tog för ett tag sedan <3
 
Men jag fick gått ut i tid till Sunshine och gjort iordning henne innan jag traskade bort till paddocken. Skirttade lite och började trava. Men då säger Britt-Marie att Sunshine haltar. Men hon gjorde inte riktigt det men var väldigt stel i bakpartiet. Vi försökte se om det släppte men det gjorde det inte. Så blev ingen träning idag. Och får bli veterinären på fredag för att göra en noga undersökning av henne :/ får hoppas verkligen att det inte är något utan bara lite vanlig stelhet. Så håller tummarna!
Tog denna bild igår när jag och Sunshine varit ute på en tur.
Vet inte om hon var stel redan igår hoppas verkligen inte det :/
 
Ikväll blir det att sova tidigt men innan det ska jag och sambon äta mat från korvan då han mockar ut i djupströbädden hos korna :)
 
Hare!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0