Får frisering :)

God morgon på er där ute :)
Hoppas ni är mer fredags peppade än vad jag är just nu. Ska jobba kvällen och lusten finns verkligen inte där!
Varför ska det vara så svårt att hitta ett jobb som man kan trivas med? :/
Men nu lämnar vi min deppighet.
 
Dom senaste dagarna har varit fullt upp.
I onsdags fick jag in fåren som skulle klippas på torsdagen. När man väl fått in dom så bar det iväg till Vara och VaraFötter för att fixa mina fötter som jag länge haft väldigt ont av. Men efter 1,5 timme så var fötterna nästan som nya. Visst vart en av dom mest plågsamma saker jag gjort men helt klart värt det då jag kan gå utan att få svin ont i dom. Men har kommit på mig själv flera gånger nu efteråt med att förvänta mig att det ska göra ont när jag sätter ner foten på ett vist sätt. Men blivit väldigt posetivt överraskad när det inte gjort ont.
Så är väldigt nöjd att jag valde att genom gå detta :)
 
Fick även lite fint lack på naglarna efter åt ;)
 
Väl hemma från fotvården så var det att äta snabbt och sedan byta om för att gå ut till Sunshine som jag skulle träna för Britt-Marie.
Gick faktiskt väldigt bra. Kom åt henne på ett helt annat sätt idag när jag fick henne å förstå att hon ska lyssna på höger skänkel. Vilket hon ofta har svårt för. Men var nöjd med dagens pass. Tyvärr gick hon ner på knä precis i slutet av passet så vi avstod galoppen och lät henne skritta av istället. Men hon hade kämpat på fint. Red över bommar och hon har börjat lära sig att lyfta på sina fötter, väldigt skoj :)
När hon väl var i hagen igen så fick alla djuren sitt hö samt att jag fick åka med hö till mina får som övernatta hos svärmor i hennes box :) Sen typ total däcka man väl hemma :)
 
Och torsdag då?
Jo jobbade 05-13 men fick lov att smitta en stund tidigare och tur var väl det för annars hade jag nog inte hunnit med allt innan han som skulle klippa fåren kom. 
Så fick förberätt allt och även ätit middag hos svärföräldrarna. God lasange var det så nöjd. Då var det lätt att stå ut med att vara med när fåren skulle klippas :)
Han dök upp vid 14 tiden så då drog vi igång. Var väldigt intressant att kolla på när han klippte samt få ställa lite frågor och så :) 
Min svärmor passade även på att klippa sina lika gärna då hon först hade tänkt göra det själv men hon ångrade sig och lät han göra det istället så det blev gjort :) Så nu är alla fåren fina inför vintern väldigt skönt :)
 
Väl färdiga så fikade vi lite innan vi satte fart igen :) 
Vi tänkte att vi skulle väga mina får när vi ändå hade dom infångade.
Och fick hjälp av bästa svärmor och vägt dom.
Och till slut fick dom gå ut i sin hage igen. Överlyckliga efter dagens äventyr!
Sedan skulle dom andra djuren ha mat innan jag kunde gå in, Och vart skönt att få komma in efter en sådan hektisk dag. Men otroligt rolig dag :)
 
Och idag är det fredag utan någon fredags feeling alls..
Men men bara att kämpa igenom denna dagen.
Är ju ledig i helgen som skönt är. Väldigt efter längtad ledighet
 
Hare!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0