Elmia och mjölkning :)

Hej där ute :)
Går dagen vart super rolig!
Vi var ju iväg tillJönköping och Elmia för årets lantbruks mässa. Var väl helt okej utbud men har minskat en hel del under dom åren som varit. Men ändå helt okej att få komma bort lite och träffa lite folk man känner :)
Var ju massa olika maskiner, lite nötkreatur och lite får sen massa olika montrar kring dessa olika djurslag. Så helt okej ändå :) Favoriterna var nog fåren samt dom gröna fina traktorerna av alla dess slag :)
Träffade lite folk jag kände bland annat min skåne vän Päppe samt en av dom som jobbade i ladugården i Dingle på skolan när jag gick där. Var nästan det bästa på hela dagen att få träffa honom. Var så otroligt länge sen sist :)
Och så klart tog jag lite bilder :)
 
Några får så super sööta!
God mat som vi fick gratis mat kuponger till, mumsigt värre!
En av dom finare traktorerna på mässan enligt mig ;)
 
När det började närma sig stängning på mässan så gav vi oss iväg. Men vi åkte inte hemåt utan till Roseqvist som är en maskin affär som ligger i Jönköping och inte allt för långt från Elmia. Dom sålde gröna traktorer tidigare men inte längre. Men han hade massor kvar av den sorten så var ju bara tvungen att ta kort på dom också. Blev även lite macka å bulle där innan vi faktiskt styrde bilen hemåt :)
 
Som sagt många gröna taktorer. Är kass på stavningen men den heter dutzh, märket alltså. Men som sagt kan vara fel stavning också hehe
På hemvägen blev det ett stop på donken i Falköping för lite mat och vila från körandet.
Väl hemma så fick djuren sin mat och vi kröp ner i sängen efter en fullspäckad dag.
 
Idag torsdag så är jag ledig från Stallberg men hjälper en annan bonde att mjölka hans kor då han också skulle iväg till Elmia.
Så började min morgon kl 05 imorses med att styra bilen mot gården.
Alltid lika mysigt att komma till dom damerna. Allt gick bra och kom där ifrån vid halv nio :)
Och nu sitter jag hemma å har det mysigt. Sen sak det göras mat till sambon och mig innan jag får åka tillbaka till damerna för kvälls mjölket :)
 
Hare!!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0