Lite om helgen :)

Hej där ute!
Nu har det varit fullt upp igen så tiden inte har räckt tiöl som vanligt ungefär.
Fredags kvällen hos mormor var lika trevligt som vanligt. Vi fick god mat och fika. Åkte väl hemåt ungefär vid tolv tiden. Så en lång och trevlig kväll var det :)
 
Igår lördag så tog jag en liten sovmorgon. Innan jag drog igång med dagens utfodring av alla djuren. Sen åkte jag bort till sambon för att be han om hjälp med några grindar. Så jag hjälpte han med de sista i ladugården så han kunde hjälpa mig. 
Kl 15 åkte jag till jobbet för att göra kvälls passet. 
Flöt la på någorlunda och slutade kl 19.
Åkte hem och sambon lagade super mysigt mat. Potatis räfflor och kyckling filér. Super mumsigt var det! Sambon till lagade dom med någon typ av sås gjort på lite olika kryddor och mjölk :)
 
Mumma!
 
Idag var det upp kl 04:10 så jag hann med å släppa ut hästarna å dona. Och regnade ju igår kväll och har frusit på under natten så var glas halt på morgonen. Så fick köra sakta till jobbet.
Men var väldigt vackert på morgonen i alla fall :)
Nossebro på morgonen
 
Utanför ladugården på jobbet
 
Flöt väl på någorlunda under dagen. Kom bara 3 nya kalvar som tog en del tid under dagen. Men slutade kl 14 till slut.
 
En av kossorna som kalvade och mjölkade på duktigt :)
 
Väl hemma igen så åt jag lite mat och somnade så klart i soffan. Vaknade till liv vid kl 17 igen. Då gav jag mig ut och gav djuren mat så det blev gjort. 
När sambon väl var hemma så var det mat och kolla på Johan Falk. Men snart dax för sängen :)
 
Natti!! :)
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0