Hej mitt vinterland, nu är jag här!!

Hej där ute! :D
Sicket otroligt väder vi fått här i Skaraborg!
Vaknar upp till en helt snö täckt mark så långt ögat nådde! Inget man trodde skulle ske på länge. Men så otroligt skoj är det ändå :) Och det snöar fortfarande massor ute och har ju redan kommit en hel decimeter och mera verkar det ju bli :D Ska ut med kameran en sväng sedan men får fixa lite annat först innan det :)
 
Igår så jobbade jag morgonpasset. Var i kostallet. Så flöt på bra och jag jobbade i min egen bubbla rätt mycket. Vilket är otroligt skönt :) Slutade kl 13 och gick in i en varm dusch. Är så skönt att duscha så här års.
Blev en snabbis hem och gav djuren sin lunch och gav mig själv lunch också. Sedan styrde jag bilen mot Vara för ett snabbt besök på umo där och sedan vidare till en privat affär som säljer arbets kläder. Då mina arbets byxor har gått sönder så behövde nya. Och så blev det ett par att ha här hemma också :)
Och när jag ändå var i Vara passade jag på att gå in på apoteket och även på Ica och handla det som stod på våran lista :) Alltid lika mysigt att gå och handla och ta det man sak ha innan man går ut igen :)
Väl hemma så packade jag upp alla varorna och la dom på plats. 
Sen blev det att mysa lite i sängen en stund innan jag skulle ge djuren ute mat. Skulle få hjälp av svärfar att plocka fram en hö bal. Så skulle kolla klart på ett program innan jag skulle gå ut. Men då såg jag att sambon körde på våran framfarts väg. Trodde inte han skulle vara hemma så tidigt så fick slänga på mig andra kläder och springa ut och ge dom sin mat. Innan vi själva kunde ta och göra mat. Blev hamburgare denna kväll, mumsigt värre! :)
 
Två brudar på jobbet som såg ut å ha haft en tuff natt ;)
 
Än så länge idag så tog jag mig en väl förtjänt sovmorgon, då jag i princip har jobbat hela veckan och varit tidig morgon så då kände jag mig förtjänt av att sova en stund :) 
Råkade visst sova lite längre än tänkt men jaja välbehövligt och redigt skönt var det :)
Och så begav jag mig ut i snö rusket för att ge alla djuren mat :) Nöjda blev dom allt när maten var serverad.
Väl inne igen så blev det att äta frukost. Mumsigt värre!
Så sitter i soffan med en filt runt mig och bara har det allmänt mysigt!
Skulle kunna sitta här inne hela dagen helst och bara se snön falla utanför fönstret. Men det har jag verkligen inte tid med. Har massor av saker att göra.
Så ska bort till ladugården en sväng för att skriva ut lite papper som ska med inför momsningen som är om ca 1 vecka. Och sen ska jag äntligen mocka ut boxarna hos grannen som jag fick låna när vi trodde Sunshine hade fång. Så ska ta tag i det idag. 
Sen ska jag in till Nossebro en sväng för att köpa en blomma till mormor som vi ska åka och fira ikväll :) och så blir det att gå in på charken och köpa lite korv och sånt :)
Är väl det viktigaste jag ska göra idag :) så får sätta fart så jag hinner med allt innan kvällen :) 
 
Hare!!
 
Fåren ute i snön nu på morgonen! :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0