Hade hoppats på mer..

Hej där ute!
Hoppas eran dag har varit bra :)
Min gårdag var väl helt okej. Men är väldigt trökigt när man måste jobba hela dagen och verkligen inte får något annat gjort. Men får bita ihop på dom dagarna och bara jobba på. Hade önskat att man inte jobbade med så mycket folk runt om. Avskyr det! Älskar mera att kunna gå i min egen bubbla och bara greja med mitt utan att folk kommer och stör. Men men bara å bita ihop tyvärr. Slutade väl närmare kl 19 igår kväll. Så var att slänga till djuren mat när jag kom hem och sen vänta på att sambon kom hem så vi kunde äta kvälls mat innan sängen.
 
Idag blev det ett dag pass på jobbet. Vilket är ett pass jag nästan avskyr lika mycket som kvälls tiden. Men hinner ju med lite mera än vad man gör när man jobbar kväll. 
Men flöt väl på rätt så okej idag också på jobbet. Men man går ju gärna och kollar på klockan och bara vill åka hemåt igen.
 
Förstår egentligen inte varför det ska vara så svårt att hitta ett annat jobb?
Idag krävs det så otroligt mycket för att få ett jobb. Man ska ha en jävla massa utbildning och helst massa erfarenhet. Men hur sjutton ska man som 21-åring ha det liksom??
Förr i tiden kunde man gå in vart som helst och i princip få jobb direkt! Är så tråkigt att det inte kunde varit så idag också för då hade jag nog haft ett annat jobb för länge sedan.
 
Men men jag babblar på som vanligt.
 
När jag väl slutat så tog jag faktiskt mig mod till att fråga om jobb på vårat lokala konditori. Har gått länge och tänkt fråga där men aldrig fått modet till att gå in där och fråga men idag tog jag mig i kragen och gick in.
Tyvärr fick jag ett nej. Dom sökte ingen ny personal endast lite extra personal med start i januari. Jaja så kan det vara ibland. Man kan inte alltid få ett ja även om man så gärna önskade det.
 
Väl hemma igen så tog jag å åt lite gott gott för att muntra upp mig själv lite. Och så fastnade man framför tvn till en del ur serien sex and the city. När den väl slutat så fick jag ta mig i kragen och gå ut till djuren och ge dom sin kvälls mat. Är alltid lika mysigt att ge dom sin mat även om det kan vara jobbigt och krävande ibland. Men ändå alltid lika mysigt!
Väl inne igen fastnade jag i soffan med datorn i knät med katterna sovandes bredvid mig.

Får hoppas att sambon kommer hem snart så jag slipper sitta ensam mera. Ikväll blir det tv tittande med makaroner och köttbullar till :)
 
Hare!!
 
Mys ponnysarna igår när jag satt på dom täckena! <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0