Torsdag, snart helg

Går dagen hade jag fullt upp och fick inte tid över för att skriva något inlägg.
 
Gårdagen: Skulle upp kl 04:20 för att börja jobba kl 05:00. Hade sovit väldigt dåligt och oroligt på natten så var väldigt trött när jag gick upp. Fick hämta sena kor till robotarna som första uppgift. Sedan blev det att göra restrerande rutiner och lite andra uppgifter innan jag slutade vi 13 tiden. Då var det en snabb dusch och sedan hem för att äta lite mat som idag fick bli lasange som jag tinade i micron. Fick vilat en liten stund innan jag fick åka bort till min fina Sunchine som idag skulle få sig en tränings omgång med Britt-Marie. 
 
Intag från hagen gick väldigt bra idag, hon har velat lite förut. Sedan fick hon tyvärr total flipp på flugorna så fick borsta fort bort det värsta och sedan sprya med flugspray, då lugnade hon ner sig. Borstade klart henne och sadlade samt tränsa :) Fick sedan sällskap utav min fina svärmor bort till paddocken där Britt-Marie väntade.
Vi började med longering och det gick bra. Hon börjar gå bättre och bättre i galoppen :) men nästa gång ska vi ha gummisnodd på henne så hon inte kan dra ut huvudet som hon gärna vill göra :)
Sedan tränade vi på att svänga när jag satt uppe på henne. Gick också bra så är väldigt nöjd med henne :) Sedan när lektionen med Britt-Marie var klar så blev det en lite skritt promenad tillbaka hem :)
Tillbaka i stallet var det att borsta av henne och sedan släppa ut henne i hagen :)
Sedan blev det en liten vilo paus på ca 40 minuter innan jag skulle ner till ridskolan för att rida nästa lektion på Pepzi. Gick bra på den lektionen sedan skulle jag även rida igen så blev 2 timmar i sadel, kändes i rumpan sedan hehe. 
Väl hemma igen så hade min sambo gjort färdigt kvällens mat som blev potatis och köttbullar med brunsås, underbart gott ^^ 
 
 
Dagens planer är inte jätte många. Tänkte ta det lite lugnt och försöka städa lite. I eftermiddag ska jag iväg en sväng till apoteket och ett ställe som heter VallaVi och säljer arbets kläder.
Så blir en chill dag tänkte jag :)
 
Hare!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Lantbrud.blogg.se

Foto - Djur - Bakning - Vardag

RSS 2.0